måndag 13 augusti 2007

Det är visst sommar!


Jag har kikat runt bland olika bloggare nu på förmiddagen och läst tänkvärdheter och skoj och sett en mängd inspirerande bilder. Dock är det en del prat om det där oroväckande som kommer efter sommaren. Den där tiden som liksom är icke-sommar, då det är "oljust" på kvällarna. Många tycker att det är mysigt, det är dags att tända levande ljus osv. För en sommarälskare som jag så stretar jag emot alldeles förfärligt, därav omskrivningarna ovan. Att kalla det "lite mindre sommar" än det där fyrbokstaviga ordet som börjar på "h", känns mindre traumatiskt.
Jag försöker komma in i tändaljusstämningen men det dröjer nog ett tag till. Tills vidare funderar jag på var jag ska göra av alla blommor när de nu så småningom får flytta in från balkongen där de levt sommarliv. När mina vanliga blommor flyttat ut har det känts tomt och jag har köpt nya växter, och ska alla dessa nu samsas kommer det att bli trångt. Jag vill inte ha en djungel i varje fönster. Så hur löser man detta problem? Jo, man köper en bedårande Hjärtan på tråd och ställer på tavellisten...

2 kommentarer:

I Veras hus sa...

Tack för ditt inlägg "borta" hos mig!
Jag hittar konstant nya bloggar nästan dagligen,så himla skoj!
Är verkligen förtjust i din Nightfly-superfin.Där går dock gränsen för mitt tålamod:-)
Även ditt björkskåp med tyger var supersnyggt! Måla det aldrig!

Fröken Fräken sa...

Tackar så mycket! Galen som jag är funderar jag på att lägga till några fler blommor på "lampan", så att det ser mer maffigt ut.
Jag har nog kommit fram till att tygskåpet får förbli omålat, det verkar vara för mycket arbete med att få det snyggt vitt.