fredag 15 juni 2007

Bildligt talat - Fredagsfyran

I väntan på att jag ska ha något riktigt intressant att rapportera, hoppar jag på diverse utmaningar och frågor.

1) Vilken är den bästa bilden av dig och varför?

Ja, ingen bild tagen på mig den senaste tiden är särskilt bra. Hur jag än försöker, så gör jag underliga miner eller ser ut som om jag håller på att somna. Spontant tänker jag på ett foto som finns från min allra första skolavslutning. Det får mig att tänka tillbaka på när jag var liten, sommar, utan ansvar.. frihet!

2) Vad är vanligast: Att du tar bilder på andra eller att folk tar bilder på dig?

Definitivt det sistnämnda. Det förstnämnda sker endast efter våldsam övertalning.

3) Vad gör en bra bild bra?

Hm. Två alternativ:
Antingen att man i bilden har lyckats bevara en känsla, eller händelse, som betyder väldigt mycket.

Eller rent tekniskt att man lyckats få det perfekta ljuset, vinkeln, skuggan osv.

4) Vad föredrar du: Digitala eller analoga bilder?

Sedan man blivit en fena på bildredigering ;-) så digitala vad gäller att fota. Men jag föredrar att titta på "pappersbilder".

2 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! Tack för ditt besök och kommentar. Är den från IKEA? ja de har ju mycket fint. Då kanske den kostade 40kr ny eller? ;) För att kommentera detta med bilder på mig...hm jag är oftast den som står bakom kameran, detta pga av att jag ser ut som skräp på bild. Roligare att få med andra eller hur? Kram på dig

Fröken Fräken sa...

Hattasken inhandlades för sådär.. hm, kanske minst 10 år sedan på IKEA i Västerås vill jag minnas. Men den har hållt bra! Kommer inte ihåg vad den kostade då dock. Jag har för mig att den var ganska dyr, för att vara IKEA...